Demi Masa

Thursday, 1 January 2015

#397 Marilah Kiter Menderme Dare (Episode 2)

Selamat tahun baru buat kawan2 sekalian...
Apa macam sambut tahun baru?
Apa perasaan bertambah usia?
Hihihi.....


Syukur alhamdulillah,
Rentetan dari peristiwa saya tak boleh menderma darah itu hari,
Hari ini, di tahun baru 2015,
Saya kembali ke Pusat Darah Negara.
Kali ni sorang2 jer tanpa kawan2 yang mengekori.
Wah, nekad sangat kan.


Selepas ditemuramah,
Saya dibenarkan kali ini untuk menderma.
Oh, tak sakit pon sebenarnya ya.
Yang dok kompang kata jarum menusuk sangat tu, harus saya kepakkan kepala beliau sebab memberi maklumat pelesu yang membawa kepada ketakutan orang awam untuk menderma.
Kalau la saya tau tak sakit bagai di kata,
Dari dulu saya dah menderma.
Hishhhhhhhhh.....


Selepas lebih kurang 15 minit, penuhlah sudah beg darah.
Jarum di bukak, dan saya disuruh relax2 jer dulu.
Lepas 15 minit, saya dah boleh balik.
Tapi sebelum balik, depa bagi makanan.
Takut pitam katanyaaaaaa....
Nasik hujan panas uols!
Mujur sedap.
Hehe....


Lagi 3 bulan, saya akan kembali.
Kepada insan2 yang budiman, mendermalah.
***Kalau perlukan seseorang di sisi untuk menemani, bagitau lah saya, insyaallah saya temankan... Kih3***
Kejadian yang tak diduga menyedarkan saya betapa pentingnya bekalan darah.
Hari ini kita menderma, entahkan esok lusa kita yang menerima.

Errr... Ini bukan iklan berbayar yer.
Hehehe....

;)


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.